dilluns, 30 de maig del 2011

Una cita per a aquests dies revolucionats

No fa gaire, llegint el llibre Mal de llengües: a l'entorn dels prejudicis lingüístics de Jesús Tusón, vaig trobar la següent cita de Noam Chomsky:
Per a aquells que busquen la veritat amb tenacitat no pot haver-hi tasca més urgent que arribar a entendre els mecanismes i les pràctiques d’adoctrinament. Aquests mecanismes i aquestes pràctiques són fàcils de percebre en les societats totalitàries, però molt menys en el sistema de “rentat de cervell en llibertat” al qual tots estem sotmesos i al qual massa sovint servim com a instruments voluntaris o inconscients.
Sembla que finalment ens estem començant a rebel·lar contra aquest "rentat de cervell en llibertat"!

6 comentaris:

  1. Aquí discrepem molt ^_^
    Vaig estar a punt d'obrir un post ahir en contra seva :p

    Me n'he informat molt (són temes que sempre m'interessen), i no hi estic d'acord amb les anometas indignats.
    Seria molt llarg de parlar-ne i potser un blog no és el millor lloc :p

    Si fins i tot van tapar el monument de "Catalunya a Macià" per posar-hi al damunt "Catalunya a Durruti".
    Aissss... massa llarg per parlar-ne aquí!

    ResponElimina
  2. Posaré un petit exemple, per qui vulgui llegir alguna contraopinió al que diuen els "indignats".

    Quan hom proposa que cap polític imputat per corrupció es pugui presentar a cap eleccions, la gent diu "osti, quina bona mesura, ja era hora d'acabar amb la corrupció dins la política".

    Això és un error molt greu. Aquest truc ja s'ha fet servir abans per eliminar adversaris polítics. Si només cal estar imputat, n'hi ha prou amb acusar de corrupció a un rival polític poc abans de les eleccions per evitar que es pugui presentar. Tu guanyes. I sis mesos després el jutge dictamina que és innocent dels càrrecs. Massa tard, les eleccions van ser fa sis mesos i no t'hi vas poder presentar.

    Així és com van fotre fora als alts càrrecs bascs dels bancs del País Basc. Els van inputar per corrupció perquè o es pogueren presentar als càrrecs. Tots els que es van poder presentar eren de fora del País Basc i es van fer amb el control. Mesos després, tots els imputats bascos van ser declarats innocents, però ja era massa tard.

    Cal anar amb molt de compte amb aquests entusias-me que demostra la gent per canviar el sistema.

    "Aquell que no coneix la seva història, està condemnat a repetir-la".

    Moltes coses que escolto a Plaça Catalunya em recorden massa al Lerrouxisme...

    Siguem prudents.

    ResponElimina
  3. Crec que està començant un moviment, però encara està molt verd. Ara és el moment de tirar endavant i a les eleccions generals del març veure els resultats.

    ResponElimina
  4. Hola Lutra! Et volia animar a exposar la teva opinió, però veig que ja ho has fet! ;)
    Has comentat un punt molt interessant sobre la immunitat parlamentària, en el qual no havia caigut.
    Tens raó que cal tenir en compte molts factors en aquest moviment. Tal com diu la Isabel, tot plegat està molt verd i a veure com evoluciona...
    Tot i que no estigui d'acord al 100% amb tot el que es diu entre els indignats (entenc que li vegis les orelles al Lerrouxisme), sí que estic d'acord amb aquest sentiment de "ja n'hi ha prou".

    Isabel, a veure com evoluciona tot plegat. De totes maneres, vistos els resultats de les eleccions municipals (i les autonòmiques allà on tocava), em fa por el que pugui passar l'any que ve...

    ResponElimina
  5. L'any que ve guanyarà el PP, i a més m'hi jugo alguna cosa que amb majoria absoluta...
    La gent pensa "doncs jo amb l'Aznar vivia bé i ara amb el Zapatero visc malament", i d'aquí no els treuràs...

    Mira, et passo un vídeo, per si no el coneixes:
    http://www.youtube.com/watch?v=GEvfTSh7KFM

    ResponElimina
  6. Jo també tinc aquest temor :(

    Gràcies pel vídeo! El vaig veure fa uns dies i explica molt clarament com s'ha arribat a aquesta situació.

    ResponElimina